بیت کوین را فراموش کنید، آینده در اختیار بلاک چین است
نوشته شده توسط : علیرضا

تمام ارزهای دیجیتال از فناوری دفتر کل توزیع شده که به بلاک چین معروف است، استفاده می کنند. بلاک چین ها به عنوان سیستم های غیر متمرکز، فرایند ثبت و ضبط تراکنش های مربوط به یک ارز دیجیتال خاص را مدیریت می کنند. به عبارت ساده، بلاک چین یک دفتر کل تراکنش است که از نسخه های یکسان مربوط به رایانه های دارای شبکه، نگهداری می کند. این واقعیت که دفتر کل در هر قسمت از شبکه توزیع شده است، به بهتر شدن امنیت بلاک چین کمک می کند.

در حالی که در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بین تمام بازارهای مالی و سرمایه گذاری رشد بسیار چشمگیری داشتند، از آن زمان به بعد آنها بیشتر به عنوان بازاری مجزا مورد توجه علاقه مندان ارزهای دیجیتال قرار گرفتند. با این حال، فناوری بلاک چین یک بستر قابل رشد و مناسب برای شرکت های میزبان صنایع می باشد.

بیشتر بخوانید: سه نسل از فناوری بلاک چین

این امکان وجود دارد که در نهایت فناوری بلاک چین به عنوان مهم ترین نوآوری در توسعه ارز دیجیتال شناخته شود. در این مقاله، ما به طور دقیق به بررسی بلاک چین می پردازیم و خواهیم دید که چرا این فناوری می تواند برای انواع کسب و کارها ارزشمند باشد.

مفاهیم پایه بلاک چین

با توجه به فناوری بلاک چین، ممکن است افراد بتوانند ورودی های قبلی دفتر کل را مشاهده کرده و ورودی های جدید را ثبت کنند، اگرچه بیشتر شبکه های بلاک چین از قوانین پیچیده ای برای افزودن گروه های جدیدی از اطلاعات و بلاک ها به زنجیره سوابق قبلی استفاده می کنند.

بلاک ها و محتویات درون آنها توسط کدهای رمزنگاری شده قدرتمند محافظ می شوند و این اطمینان را می دهند که تراکنش های قبلی داخل شبکه به هیچ عنوان جعل یا حذف نمی شوند. در این روش، فناوری بلاک چین به یک ارز دیجیتال اجازه می دهد که یک شبکه تراکنش قابل اعتماد را بدون اتکا به یک مرجع مرکزی حفظ کند، به همین دلیل است که ارزهای دیجیتال، غیر متمرکز هستند.

بیشتر بخوانید: ۸ تا از بهترین منابع برای مطالعه تکنولوژی بلاک چین

در حالی که بلاک چین به دلیل نقش خود در تسهیل افزایش ارزهای دیجیتال در طی چند سال گذشته بسیار معروف بوده است، از این فناوری برای مواردی به غیر از ارزهای دیجیتال، استفاده می شود. در واقع، برخی از طرفداران بلاک چین عقیده دارند که این فناوری از لحاظ تاثیر کلی خود می تواند از ارزهای دیجیتال فراتر رود و پتانسیل واقعی بلاک چین توسط متخصصان هنوز در حال کشف می باشد. به این ترتیب، این احتمال وجود دارد که مشاوران مالی و سایر افراد در دنیای سرمایه گذاری با فناوری بلاک چین بیشتر از هر سالی رو به رو شوند، چه این فناوری مربوط به ارزهای دیجیتال خاص باشد یا توسط برنامه های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

پرداخت های برون مرزی

به روش سنتی، انتقال دارایی به خصوص برای پرداخت هایی که در جهان انجام می شود بسیار گران و آهسته است.

به روش سنتی، انتقال دارایی به خصوص برای پرداخت هایی که در جهان انجام می شود بسیار گران و آهسته است. یکی از دلایل این امر این است، هنگامی که چندین ارز در حال انتقال هستند، روند انتقال به طور معمول نیاز به مشارکت چندین بانک در مکان های مختلف دارد و قبل از این که گیرنده پول خود را دریافت کند، این فرایند باید انجام شود. خدمات زیادی برای کمک به تسهیل این فرایند با روشی سریع تر وجود دارد، اما در نهایت می تواند می تواند بسیار گران و پرهزینه باشد.

بیشتر بخوانید: فراخوان شرکت پرداخت مالی اسکوئر

فناوری بلاک چین این پتانسیل را دارد که جایگزینی بسیار سریع تر و ارزان تر نسبت به روش های پرداختی برون مرزی سنتی ارائه دهد. در حالی که هزینه های انتقال پول معمولی از طریق سیستم های بانکی ممکن است تا 20% از مبلغ انتقال باشد، بلاک چین این هزینه ها را کاهش داده، امنیت را تضمین کرده و همچنین سرعت تراکنش را افزایش می دهد. در این فرایند موانعی مانند قانون ارزهای دیجیتال در مناطق مختلف جهان و نگرانی های امنیتی وجود دارد که باید برداشته شود.

نکات کلیدی

  • فناوری بلاک چین کاربردهای گسترده ای در بسیاری از صنایع دارد.
  • بلاک چین در حال حاضر برای تسهیل مدیریت هویت، قراردادهای هوشمند، تحلیل زنجیره تامین و موارد دیگر استفاده می شود.
  • پتانسیل کامل فناوری بلاک چین هنوز به طور کامل کشف نشده است.

قراردادهای هوشمند

قراردادهای هوشمند برنامه های کاربردی بسیار قدرتمندی هستند که در فناوری بلاک چین وجود دارند.

قراردادهای هوشمند برنامه های کاربردی بسیار قدرتمندی هستند که در فناوری بلاک چین وجود دارند. این قراردادها در واقع برنامه های کامپیوتری هستند که می توانند بر تمام جنبه های توافق، از تسهیل تا اجرای آن نظارت داشته باشند. هنگامی که شرایط فراهم شود، قراردادهای هوشمند می توانند کاملا به طور خودکار اجرا و انجام شوند. برای طرفداران قراردهای هوشمند، این ابزارها جایگزین امن تر و مناسب تری برای قوانین قرارداد سنتی و همچنین برنامه ای که سریع تر و ارزان تر از روش های سنتی است، ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: قراردادهای هوشمند (Smart Contract)

کاربردهای اساسی فناوری قرارداد هوشمند در واقع نامحدود هستند و می توانند تقریبا به هر زمینه ای از تجارت گسترش یابند زیرا در آن به طور معمول قانون قرارداد اعمال می شود. البته در حالی که قراردادهای هوشمند افراد بسیاری را به خود جذب کرده است، این قراردادها یک جایگزین جادویی برای قراردادهای قدیمی نیستند.

در حقیقت، وضعیت سازمان خودگردان غیر متمرکز (DAO) یک حکایت پندآموز و هشدار دهنده به سرمایه گذاران است تا تصور نکنند که قراردادهای هوشمند بهتر از اطلاعات و سازمانی است که یک کاربر در آن قرار دارد. با این وجود، قراردهای هوشمند یکی از بهترین راه هایی است که فناوری بلاک چین در حال حاضر از طریق آن از فضای ارز دیجیتال عبور کرده و وارد دنیای تجارت شده است.

مدیریت هویت

یکی از مهم ترین نتایج عصر اینترنت مسئله امنیت هویت بوده است.

یکی از مهم ترین نتایج عصر اینترنت مسئله امنیت هویت بوده است. همان طور که بسیاری از افراد و سازمان ها برای حفظ هویت آنلاین و تامین اطلاعات خصوصی خود تلاش می کنند، همیشه افراد مجرمی به دنبال سرقت و کسب سود از این فضای دیجیتالی هستند. فناوری بلاک چین در حال حاضر پتانسیل تغییر روش مدیریت هویت آنلاین را دارا می باشد.

بلاک چین به لطف فرایندهای تایید مستقل که در سراسر رایانه های عضو در یک شبکه بلاک چین انجام می شوند، سطح امنیت فوق العاده ای را ارائه می دهد. در موارد مربوط به ارزهای دیجیتال، از این فرایند برای تایید بلاک های تراکنش قبل از افزوده شدن به زنجیره استفاده می شود. از این روش می توان به آسانی برای سایر روش های تایید، از جمله تایید هویت و بسیاری از کارهای دیگر، استفاده کرد.

برنامه های کاربردی برای بلاک چین و مدیریت هویت، بسیار گسترده هستند. به عنوان مثال، از بلاک چین می توان برای کمک به حفظ اطلاعات رای دهندگان و اطمینان از عملکرد صحیح روند انتخابات استفاده کرد. بلاک چین می تواند برای انتقال امن و کارآمد داده های کاربر در پلتفرم ها و سیستم ها استفاده شود. این فناوری همچنین می تواند برای محافظت از سوابق مالکیت، مستغلات و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

مصارف زنجیره تامین

برای بسیاری از مشاغل موجود در صنایع مختلف، کلید موفقیت یک زنجیره تامین موثر و کارآمد است. فناوری بلاک چین در حال حاضر در صنایع مختلف به عنوان ابزاری برای نگه داشتن اطلاعات بر روی زنجیره های تامین و اطمینان از کارایی آنها مورد استفاده قرار می گیرد. این زنجیره می تواند نیروی کار انسانی و میزان خطا را در یک فرایند پیچیده و اساسی حذف کند.

بیشتر بخوانید: 5 دانشگاه پیشنهادی برای دوره های آموزشی بلاک چین

در این مرحله، بلاک چین یک فناوری با مجموعه فوق العاده گسترده از کاربردهای اساسی می باشد. اگرچه بلاک چین به دلیل ارتباط با دنیای ارزهای دیجیتال مشهور است، اما چندین کاربرد دیگر دارد که هنوز متخصصان در حال کشف آن می باشند. هر چند، شاید جالب تر این باشد که هر روز روش های جدیدی در استفاده از بلاک چین به وجود می آید. به این ترتیب، چه شما به طور مستقیم در فضای ارز دیجیتال قرار داشته باشید و چه نباشید، داشتن یک درک مناسب از بلاک چین و چگونگی استفاده از آن برای تغییر دنیای تجارت و سرمایه گذاری ضروری است.

 

 




:: برچسب‌ها: بیت کوین بلاک چین ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: